
İnsanlar ait oldukları toplumun ve o topluma ait kültürün kelime ve kavramlarıyla kendilerini ifade ederler. Bütün kelime ve kavramların arkasında bir kültür geçmişi vardır. Bu sebeple öğretilen toplumun yapısı ve sosyal değerleri dikkate alınmalıdır (Avcı, 2002).
Yabancı dil öğretiminde kültürel ögelerin aktarılmasının büyük önemi vardır.
Bununda çeşitli nedenleri vardır. Tomalin ve Stempleski’ye (1993: 89) göre
kültür ögelerinin aktarılmasının 7 amacı vardır:
• Öğrencilerin her insanın davranışında kültürün etkisi olduğunu anlamalarına
yardımcı olmak.
• İnsanların konuşmalarında ve davranışlarında etkisi olduğunu anlamalarına
yardımcı olmak.
• Öğrencilerin hedef kültürdeki ortak durumlarda gösterilen ortak davranışların
farkına varmalarına yardımcı olmak.
• Öğrencilerin, bazı kelime ve cümleciklerin, kültürün bir sonucu olarak,
hep aynı şekilde birbiri ardına geldiğinin farkına varmalarına yardımcı
olmak.
• Öğrencilerin hedef kültürle ilgili genellemeleri objektif gözle değerlendirmelerine
yardımcı olmak.
• Öğrencilerin hedef kültürle ilgili bilgi toplama becerilerinin gelişmesine
yardımcı olmak.
• Öğrencilerde hedef kültürle ilgili merak uyandırmak ve onların o kültürdeki
insanlara empati duymalarını sağlamak.
Cortazzi ve Jin (1999: 196) İngiltere’de yabancı dil öğretimiyle ilgili materyallerin
şu üç amaç üzerinde yoğunlaştığını belirtmişlerdir:
• Dili öğrenen kişinin karşılaşabileceği durumlarda kullanabileceği iletişimsel
yetiyi geliştirmek.
• Dilin doğasına ve öğrenimine karşı bir farkındalık oluşturmak.
• Yabancı kültürü iyice incelemek, yabancı kültürdeki insanlara karşı
olumlu tutumlar geliştirmek.
Hiç yorum yok:
Yorum Gönder